Hypotyreos - mer en förbannelse än en sjukdom!

Ja för inte så längesen nu fick jag diagnosen Hypotyreos och det va skönt att få veta varför ja mådde som ja mådde MEN, de värsta med denna sjukdomen var att under tiden gick jag upp och blev tjock och fick börja om på nytt med att gå ner i vikt.
Ni anar inte hur arg jag va från att gå att va smal till att bli tjock bara sådär utan någon anledning alls.
Jag åt bra och gjorde saker men ändå ökade jag i vikt, bara en sådan sak är frustrerande.
Men nu så kan jag äntligen gå ner i vikt igen :D och jag har redan gått ner massor nu :D på bara några veckor hihi!
Det är tydligen väldigt vanligt att ha Hypotyreos och det är även ärftligt, jag har fått det från mamma för hon har det också.
Men det är en lätt sjukdom att behandla när man väl fått diagnosen, de som är jobbigt och som gör det till en förbannelse är att nu får ja ta medecin resten av livet och göra konroller ta blodprov ofta plus att ja nu då måste börja om med att gå ner i vikt.
Rätt tuft spec när man är livrädd för sprutor och stick hehe så ska ja behöva ta prover ofta.
Usch usch, nä inte gnälla tänk posetiva tankar haha!

Fick fixat mat till katterna innan och så jogga jag, nu är ja hemma hos mamma.
Har ätit en korvgryta som mamma gjorde och de va jätte mumsigt faktist, inte jätte pigg på korv men men hehe.
Nu sitter jag och kollar ensamm mamma söker på trean hehe, dom är ju så härliga.
Jag vill också hitta min pojk och va kär :D


Bild från tv3.se

Vad tycker ni? :)

Give me love! ;)

Namn:
Remember me biatch?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
Min profilbild Hejsan :) Mli heter jag, 23år och bor för närvarande i Hässleholm tillsammans med min underbara Sambo Kalle och min lilla hund Bella!:P Här kan ni läsa om mina funderingar genom livet, sådant jag gillar och mina dåliga och bra dagar. En blandad blogg helt enkelt så håll i hatten för jag skriver om allt! ;) Puss
www.cocoo.se - 
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Kontakta Mli här!