Visste du att....?

.....Galenskaparna och After Shave är samlingsnamnet för de två svenska humorgrupperna Galenskaparna respektive After Shave från Göteborg. De har sedan 1982 samarbetat och genom åren producerat bland annat 28 scenproduktioner i form av revyer, krogshower och turnéer, cirka fem tv-serier, åtta filmer och över 30 musikalbum.

Gruppen är en av Sveriges mest framgångsrika komikergrupper genom alla tider. Gruppen är också den enda i Sverige som sysslar med revymusikaler.

Tillsammans står grupperna bakom några av Sveriges största tv-, film-, låt- och revysuccéer genom tiderna, som tv-serien Macken, filmen Hajen som visste för mycket och revyn Stinsen brinner.

De har fått ett flertal hitlåtar genom åren, några exempel är: Macken, Bara sport, Husvagn och Pappa, jag vill ha en italienare.

Några av deras rollfigurer har blivit en del av populärkulturen, som Roy och Roger från Macken, Allan Preussen och Farbror Frej från En himla många program och bossakungen Astor Qvarts från Grisen i säcken.


Vad tycker ni? :)

Give me love! ;)

Namn:
Remember me biatch?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
Min profilbild Hejsan :) Mli heter jag, 23år och bor för närvarande i Hässleholm tillsammans med min underbara Sambo Kalle och min lilla hund Bella!:P Här kan ni läsa om mina funderingar genom livet, sådant jag gillar och mina dåliga och bra dagar. En blandad blogg helt enkelt så håll i hatten för jag skriver om allt! ;) Puss
www.cocoo.se - 
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Kontakta Mli här!