Kladdkaka med kärlek! :)

Okej, när man ska baka så måste man göra det med mycket kärlek annars blir det inte bra!
Det finns så mycket maskiner och sånt som man kan göra det lätt för sig med MEN!
Det blir inte samma sak...
När man ska göra kladdkaka på mitt sätt så ska man göra det för hand och inte med någon elvisp eller nått sådant!
Du ska vispa det med mycket kärlek och omtänksamhet hihi :)

Då börjar vi!

Du behöver:
150 g smör
3 dl strösocker
1 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
2 ägg
2 dl vetemjöl

Börja med:  Vispa ihop ägg och socker tills det blir sådär lite fluffigt (kom ihåg, vispa för hand med kärlek hihi) 
Ta en kastrull och smällt smöret medans du häller i dom andra ingredienserna i smeten.
Häll sedan i smöret och vispa med kärlek :)
Ta en form som passar dig, gärna en form som är lite större så att kladdkakan inte blir så tjock.
Grädda i mitten utav ugnen på 175 grader i ca 10-15 minuter (känn efter hur kladdig du vill ha den)
Jag brukar ha inne den i en sådär 10 minuter eftersom ja tar en pajform så blir det lagom kladdigt :)

Tips:
Vispa gärna lite grädde och sen häll i riven vit choklad i grädden och servera kladdkakan med en klick av det och någon jordgubbe under sommaren hihi! :)
Super mumsigt hihi..

Vad tycker ni? :)

Give me love! ;)

Namn:
Remember me biatch?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
Min profilbild Hejsan :) Mli heter jag, 23år och bor för närvarande i Hässleholm tillsammans med min underbara Sambo Kalle och min lilla hund Bella!:P Här kan ni läsa om mina funderingar genom livet, sådant jag gillar och mina dåliga och bra dagar. En blandad blogg helt enkelt så håll i hatten för jag skriver om allt! ;) Puss
www.cocoo.se - 
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Kontakta Mli här!