GI - Sallad med pestobönor! :) mumsigt

Hitta detta receptet på tastline.se, dom har massor av goa recept om man vill ha GI mat! :)

200 gram haricots verts
2 st tomat(er)
0,5 st gurka
2 st paprika
5 st färska champinjoner
Pestobönor
7 dl vita bönor, kokta, stora
4 msk pesto
1,5 dl purjolök(ar), hackad
3 msk fetaost lätt
1 dl Mini fraiche 5%
4 skiva(or) fullkornsbröd

Tillagning

1. Skär alla grönsaker i bitar.

2. Mosa fetaosten och blanda i bönorna och pesto.

3. Finhacka purjolöken och blanda purjohacket med bönorna.

4. Lägg upp grönsakerna vackert på ett fat med pestobönorna i mitten. Servera en bit grovt bröd till salladen.

Familjetips!Små barn behöver inte lika mycket fibrer som vuxna. Servera deras favoritbröd till salladen och kanske lite mager korv eller några kycklingköttbullar om bönorna inte faller dem i smaken. Vill man inte äta bröd kan man blanda ner lite kokt pasta i salladen istället.

Näringsvärde per portion:
Kcal: 290
Kolhydrater: 36,5 g
Protein: 16 g
Fett: 9,5 g

Energifördelning:
Kolhydrater: 51 E%
Protein: 23 E%
Fett: 29 E%


Vad tycker ni? :)

Give me love! ;)

Namn:
Remember me biatch?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
Min profilbild Hejsan :) Mli heter jag, 23år och bor för närvarande i Hässleholm tillsammans med min underbara Sambo Kalle och min lilla hund Bella!:P Här kan ni läsa om mina funderingar genom livet, sådant jag gillar och mina dåliga och bra dagar. En blandad blogg helt enkelt så håll i hatten för jag skriver om allt! ;) Puss
www.cocoo.se - 
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Kontakta Mli här!