"Uppdrag - rota i mig själv!"

Min terapeft vill att jag ska lokalisera dom dåliga minnena och dom bra så att ja kan sortera allt jag har i mitt huvud.
Skulle verkligen vilja veta vad det är som gör att jag är nere ibland.
Okej det är mycket som har hänt dom här åren men hur fanken ska ja komma fram till vilka saker som påvärkar mig nu när ja känner att allt påvärkar mig!?
Jag stör ju mig så förbannat på allt som hänt, varför skulle detta jäkla liv va så svårt?
Ja menar, vi får stå ut med så mycket skit i denna förbannade värld och det här snacket om gud (ursäkta mig) blir ja bara förbannad över.
Folk lever efter en bok som någon mupp skrivit för ja 1000 tals årsen eller nått och tror verkligen att det ska hjälpa.
VAKNA! hade den här gud (som är såå viktig för folk) verkligen låtit allt detta hända?!!!
Han ska ju vara någon slags frälsare och hej och hopp, eller va det Jesus!???
Skit samma, det är vi själva som skapar allt och det är vi själva som fixar allt.
Jag tror på folk runt omkring mig, på det som är äkta!
Känslor i alla dess former, sånt man kan känna sånt som verkligen betyder nått!
Inte en bok!!!
Jag är verkligen arg och ledsen men har all rätt i världen att vara det.
Varför ska jag behöva ta skit från folk när ja är snäll själv?!

Ni förstår nog inte va ja snackar om hehe, men det e viktigt för mig att få ut all min ilska så ja kan gå vidare och släppa allt som vatt istället för att hänga upp mig på det och se framåt istället.
Det finns såå mycket underbara saker att se och så mycket härliga skänslor att känna.
Nå sina drömmar, träffa sin drömprins och skaffa barn..
Vara glad :)
Det bästa för mig är att få vara glad, att kunna skratta och knna lycka över saker.
Det finns inget bättre!
Så länge man är glad så klarar man allt! :D

Och så kommer vi till det här med självkänsla, något jag anser att alla människor borde arbeta dagligen med mer eller mindre!
Att ge oss själva komplimanger och få oss att inse att vi duger precis som den vi är och att vi faktist kan klara precis va vi vill!
Man måste tro på sig själv, bara att tro på sig själv gör än glader!
Jag och min terepeft kom överens om att jag ska varje dag skriva upp ett ord som förklarar något bra om mig själv så jag ser att jag har bra egenskaper och ja kan mycket och jag är en bra person, att jag verkligen är värt lika mycket som andra!
Suttit och funderat hela dagen på mitt första ord men nu tror jag att jag har det!

ROLIG!
jag är väldigt rolig :)
Får folk runt omkring mig att skratta och bara det är guld värt!
Som när ja va hos tandläkaren och dom skulle ta kort på min mun och mamma skratta så mycket så hon vek sig dubbel på golvet och nu glömer hon aldrig det.
Eller när jag och min bror emil fick för oss att tejpa för kranen på toan så att när mammas man på morgonen skulle tvätta sig, spruta vattnet rakt ut på han hehe!
Vi skratta hela natten över va som skulle hända.. :)
Jag är rolig och det gör mig väldigt glad hihi! ♥


Vad tycker ni? :)
Postat av: bravedave

tack för ett fint inlägg :) verkligen..

2008-07-22 @ 23:53:26
URL: http://www.bravepeople.se

Give me love! ;)

Namn:
Remember me biatch?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
Min profilbild Hejsan :) Mli heter jag, 23år och bor för närvarande i Hässleholm tillsammans med min underbara Sambo Kalle och min lilla hund Bella!:P Här kan ni läsa om mina funderingar genom livet, sådant jag gillar och mina dåliga och bra dagar. En blandad blogg helt enkelt så håll i hatten för jag skriver om allt! ;) Puss
www.cocoo.se - 
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Kontakta Mli här!