En regnig söndag..

Tråkigt väder idag men det är iof bra film väder så blir nog en trevlig hemma kväll med film och lite myspys.
Tänkte laga mat och diska undan all disk först och sen kanske smyga iväg till godis butiken och köpa lite mörk choklad till filmen.
Tänkte jag skulle göra en rotfruktssoppa idag, det är så kallt och ruggit ute så det passar bra med en varm soppa.
Idag mår jag mycket bättre också och det onda är borta så nu känner jag mig rätt så pigg och glader igen.
Sen så sitter jag här bland julsaker och drömmer mig bort, ja vet jag är kanske en aning konstig med det men juletiden är något väldigt speciellt för mig så jag vill ha så mycket jag kan av din tiden.
Därför är jag alltid den första i kvarteret som sätter upp ljusstakarna i fönstret och lyssnar på julmusik hehe.
Fast i år har jag sett en som redan satt upp sin ljusstake så hon är värre än mig hehe.
Jag blir alltså inte den första i år utan får bli den andra då :)


Santa´s workshop missar jag aldrig hehe och jag blir inte för gammal för den häller! ;)

Man blir så varm och kärleksfull av julen så jul behöver vi alla lite mer av.
Ska verkligen bli kul i år för detta året ska jag få hålla i julafton hemma hos mig och ja ska pynta och baka och laga mat i mängder.
Det är så himla kul fast än det kan va stressigt så blir allt så bra tillslut! :)

Har hittat lite nya roliga julgranskulor i glas som jag ska köpa till min samling i år.
Dom säljer nämligen roliga glasfiguer till granen på rusta.
Lite anorlunda med bland annat bilar, skor och klänningar hehe.
Dom kostar 29:90kr styck och det är kul när det finns mycket att titta på.
Jag personligen tycker det är tråkigt med bara vanliga kulor men det är ju en smak sak!



Blir en shopping runda dit och shoppa lite för julen tror ja.
Ska ha lite roliga saker till fönstret med, ska göra ett julsagoland i fönstret :)
Nä man kanske skulle börja med maten snart, dagen tickar på här.
Går lite för fort ibland tycker ja men nu är jag ledig en vecka med så ja hinner vila upp mig efter allt strul!


Vad tycker ni? :)

Give me love! ;)

Namn:
Remember me biatch?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
Min profilbild Hejsan :) Mli heter jag, 23år och bor för närvarande i Hässleholm tillsammans med min underbara Sambo Kalle och min lilla hund Bella!:P Här kan ni läsa om mina funderingar genom livet, sådant jag gillar och mina dåliga och bra dagar. En blandad blogg helt enkelt så håll i hatten för jag skriver om allt! ;) Puss
www.cocoo.se - 
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Kontakta Mli här!