Bellfisen naken nu igen!

Hon trivs bäst naken och mår mycket bättre då så pälsen fick åka av ännu en gång.
Stackarn håll ju på att klia sönder sig och när jag väl hade rakat av pälsen så fick jag se hur irriterad huden var.
Man märker stor skildnad på bella nu, hon kliar inte sig lika maniskt som innan och rör på sig mycket mer.
fast frysa är ett stort ord nu när vi ska ut och gå så det är den söta och mysiga koftan som är på.
Va dock och leta efter en overall till henne men den blev för liten så ska byta den i morgon tänkte jag och se om vi kan hitta något som passar.
Vinter overall kan behövas, det ska tydligen bli väldigt kallt ute nu.
Kanske låter lite skumt att jag rakar av pälsen men faktum är att Bella är 80% om inte mer en Kinesisk nakenhund och pågrund av det så klarar hon inte av sin päls.
Egentligen är hon en så kallad powder puff (nakenhund fast med päls) och dom har en himlans massa päls då men som i Bellas fall har hon fått samma problem som sin mamma att hon kan ej behålla pälsen utan det blir nästan som om hon är alergisk mot sin egna päls.
Vi försökte göra ett undantag under vintern men jag märkte nu att det inte fungera så det blir lite varma kläder på stackarn istället men hon älskar sin stickade kofta.
Så iallafall, imorgon tänkte jag ta med henne till en av mina favorit butiker och prova lite overaller och jackor och kanske en kofta med så att hon kan hålla sig varmer när vi är ute och går långa stunder.
Hehe blir roligt och se om det finns fler hundar där då som provar kläder för bellfisen blir ju lite manisk när det är andra hundar.
kul att hälsa på allt och alla hehe, får man inte det blir det lite voff voff! :P

Detta är en bild på min lilla fis i somras då var det allt mysigt att va en nakenfis hehe.
Nu har hon allt blivit större hehe, ska ta nya bilder och visa er :)

Vad tycker ni? :)

Give me love! ;)

Namn:
Remember me biatch?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
Min profilbild Hejsan :) Mli heter jag, 23år och bor för närvarande i Hässleholm tillsammans med min underbara Sambo Kalle och min lilla hund Bella!:P Här kan ni läsa om mina funderingar genom livet, sådant jag gillar och mina dåliga och bra dagar. En blandad blogg helt enkelt så håll i hatten för jag skriver om allt! ;) Puss
www.cocoo.se - 
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Kontakta Mli här!