Det är väldigt lätt att såra..

Vi människor spenderar mer tid på att såra än att älska.
Vi springer runt helt hysteriskt och letar, söker efter det vi tror vi saknar.
Stannar aldrig upp och ser det vi har eller känner efter vad vi verkligen har.
Du hittar någon, du gillar denna personen, du blir kär i denna personen men så BOM..
Du finner något du ogillar och då helt plötsligt försvinner tanken med vad du egentligen känner och fortsätter söka.
Tänk om vi vid så många tillfällen har sprungit ifrån den människan man älskar bara för man är så insatt på att allt ska vara perfekt.
Det är så mycket lättare att slänga bort saker, såra människor än att faktist se vad man har.
Vad man älskar..vad som faktist är perfekt!
Vi är uppväxta i ett samhälle där materiella saker är kärlek, där vad man känner faktist inte har någon som helst betydelse.
Vi spenderar mer tid på att jaga dagens perfekta än att verkligen se vad som är perfekt för just än själv.

Det är lätt att såra men svårt att älska!
Borde det inte va tvärt om?

Vad tycker ni? :)
Postat av: Boolaella

Excellent site.

2011-07-19 @ 11:02:48
URL: http://boolaella.blogminds.com

Give me love! ;)

Namn:
Remember me biatch?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
Min profilbild Hejsan :) Mli heter jag, 23år och bor för närvarande i Hässleholm tillsammans med min underbara Sambo Kalle och min lilla hund Bella!:P Här kan ni läsa om mina funderingar genom livet, sådant jag gillar och mina dåliga och bra dagar. En blandad blogg helt enkelt så håll i hatten för jag skriver om allt! ;) Puss
www.cocoo.se - 
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Kontakta Mli här!