Det är faktist okej att ha hull!

Satt och fundera lite på där här med smal hysterin efter att jag såg på "Varing för barn" på tv3.
Där säger en flicka som intevjuar känidsar på elle-galan att "är det bara jag eller har modellerna blivit så jävla feta".
Det vart ju självklart ironi och det fick mig att börja asgarva för varför i helvete ska vi ha de ideal att vara så jävlans smala?
De viktigaste för mig är att vara hälsosam och äta ordentligt och röra på sig normalt.
Men för många blir det en slags plåga, titta bara på Kissie och hennes idioti till bantande!
Ja menar, tösen är ju smal och ändå strävar hon efter att bli så pinnsmal som hon gör sig på bloggen.
Barnmat och konstiga dieter har kändisar hållt på med i många år men när då median börjar höjja up dessa vanor så blir det helt plötligt hälsosamt och fruktansvärt vanligt.
Inte konstigt att folk inte kan vara nöjda med sig själva.

Jag var smal innan jag blev sjuk och ja kan säga de att så som jag träna var inte nyttigt.
Jag fick ligga i något så in i helvete och vissa gånger på gymmet kunde jag få näsblod.
Allt detta för att bara få vara smal!?
Jag var inte nöjd med mig själv alls utan hade världens sämsta självförtroende.
Och nu när jag tittar tillbaka på bilder som jag var så smal på så inser jag att jag var så ledsen just för att jag var inne i den hysterin att vara så smal som möjligt, kroppen var aldrig perfekt.
Sen blev jag sjuk och tack vare problem med ämnesomsättningen så flög kilona på mig som aldrig förr och jag fick lära mig att stå ut med de.
Nu efter mycket jobbande på självförtroendet och självkänslan så kan jag säga er de att jag är så jävla nöjd med mig själv.
Jag känner mig sexig naken framför min kille, min stora rumpa får dallra hur mycket den vill och ja jag älskar mig själv ändå!
Tänk om alla människor kunde trivas med sig själva utan att banta ner sig eller tvärt om.
Vilken underbar värld det hade vatt då hehe.

Det jag vill poängtera är att även om du är smal menas det inte med att du är hälsosam utan hälsosam har med kost och ditt välmående att göra.
En daglig dos av vitaminer så som frukt och grönt och kanske en lång prommenad med hunden, ta trappan istället för hissen osv det håller dig hälsosam oavsett om du är smal eller tjock :)
Se till att ditt psykiska välmående är lika bra som ditt fysiska så kan du kalla dig hälsosam :)
Och du, det är faktist inte tabu att gotta sig ibland med den där goa marabochokladen eller glassen du så älskar att njuta med framför en bra film lite då och då ;)

 Stressad och ohälsosam, icke glad!

 Mer nöjd, känner mig sexig och hälsosam i måttliga mängder! :)

Vad tycker ni? :)
Postat av: Anonym

Hejsan, skulle du vilja ha bloggsvar? tänkte bara tipsa om en tävling jag har där man kan få en bloggsvarsinbjudan, läs mera här: http://robinhoods.se/2011/march/bloggsvarsinbjudan.html#comment

2011-03-06 @ 18:05:44

Give me love! ;)

Namn:
Remember me biatch?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
Min profilbild Hejsan :) Mli heter jag, 23år och bor för närvarande i Hässleholm tillsammans med min underbara Sambo Kalle och min lilla hund Bella!:P Här kan ni läsa om mina funderingar genom livet, sådant jag gillar och mina dåliga och bra dagar. En blandad blogg helt enkelt så håll i hatten för jag skriver om allt! ;) Puss
www.cocoo.se - 
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Kontakta Mli här!